
The concepts of space constructivism taught in classrooms concentrate on spatial conflicts, and the different viewpoints involved. Everyday structuration of space can be well observed in collaborative mapping. This contribution proposes a combination of collaborative mapping exercises and hands-on learning about constructed spaces.
Autor / Author: | Fink, Christoph |
Institution / Institution: | DK GIScience, Centre for Geoinformatics, University of Salzburg, Austria |
Seitenzahl / Pages: | 4 |
Sprache / Language: | Englisch |
Veröffentlichung / Publication: | GI_Forum 2012: Geovisualization, Society and Learning |
Tagung / Conference: | GI_Forum 2012 – Symposium and Exhibit GIScience & Technology/Learning with GI |
Veranstaltungsort, -datum / Venue, Date: | Salzburg, Austria 03-07-12 - 06-07-12 |
Schlüsselwörter (de): | |
Keywords (en): | space constructivism, collaborative mapping, education |
Paper review type: | Extended Abstract Review |
DOI: |
Diese Website nutzt Cookies, um ihre Dienste anbieten zu können und Zugriffe zu analysieren. Dabei ist uns der Datenschutz sehr wichtig.
Legen Sie hier Ihre Cookie-Einstellungen fest. Sie können Sie jederzeit auf der Seite Cookie-Informationen ändern.